דילוג לתוכן

אירוע “ספקנים בפאב” הראשון בבאר שבע–רשמים ותמונות

by ב- 24/11/2010

אני לא יכול להגיד שהייתי מוכן לחלוטין לאירוע של הספקנים בפאב בבאר שהתקיים אתמול בפאב מוג'ו בבאר שבע. כלומר, הייתי מוכן יחסית – הדפסנו פליירים, תלינו פוסטרים, דיברנו עם בעלי פאבים, סך הכל היינו די עמוק בארגון של האירוע כבר יותר מחודש. אבל עדיין, לא הרגשתי שאני מוכן. האירוע תפס חיים משל עצמו: באו מתנדבים נפלאים וחילקו את הפליירים, בעל הפאב פשוט אמר לנו "תבואו בערב של האירוע", כך שלא ממש ראינו את סידור הפאב עד לרגע לפני שהגיעו המשתתפים, וגם המרצה הוא די Wild Card.

אבל הנה, האירוע התחיל אתמול בשעה 20:00 בדיוק. שותפי לארגון האירוע, עמית בן-בסט, עלה והציג את נושא הספקנות המדעית בצורה ברורה וידידותית למשתמש. מסופקני שלספקנים שהקשיבו לעמית נשאר איזשהו ספק לגבי מהי ספקנות (מצטער, הייתי חייב להוציא את זה מהמערכת). עמית דיבר על ספקנות בכמה תחומים, אך דאג להדגיש כי הספקנות איננה באה לשלול קיום של דברים שאינם מוסברים, אלא רק את ההסברים המגוחכים שצצים לדברים שכאלה. לאחר מכן, הציג עמית את מרצה הערב: גיא ווינר.

IMG_4715

IMG_4716

IMG_4717

הרצאתו של גיא עברה ללא תקלות מיוחדות, אולי למעט זה שגיא נאלץ להתחיל פעמיים את הרצאתו לאחר שכמות נכבדה של אנשים נכנסו בדיוק ב-20:30, בעיה קטנה של תיאום זמנים – עלינו.

גיא פתח את ההרצאה בכך שהדוגמאות שהוא יביא במשך ההרצאה אינן דורשות מהמאזין להיות ספקן ותיק – כל הדוגמאות הן של מקרים שהוכחו כרמאויות בסופו של דבר, כך שההרצאה למעשה התאימה מאוד לקהל שמורכב גם מספקנים מתחילים. זה לא אומר שספקנים ותיקים לא מצאו עניין בהרצאה – להיפך. גיא דאג להביא דוגמאות שאינן טריוויאליות ולא בהכרח מוכרות לכל מי שבברנז'ה.

IMG_4726

הנושא הראשון היה סיפורים על חייזרים, כגון צלחות מעופפות, תקשור עם חייזרים, מעגלי תבואה (Crop Circles) וכדומה. לאחר מכן עברנו לנושא של כשפים, קשרים רוחניים עם המתים ושאר ירקות. החלק החביב עלי היה הקטע בו, סיפר גיא על המתקשר "קרלוס" ואת הסיפור שבו קרלוס כבש בסערה את אוסטרליה, ועל איך התקשורת האוסטרלית הגיבה כשג'יימס רנדי חשף שקרלוס הוא פרי יצירתו. אחלה סיפור, והאופן שבו גיא סיפר אותו היה משעשע. הנושא האחרון של ההרצאה היה נושא ההיסטוריה החלופית, סיפורים דמיוניים שקיבלו נופך של עובדות.

ההרצאה הייתה קולחת ומעניינת, גיא הוכיח יכולת מרשימה לרתק את הקהל ללא עזרים חזותיים, אלא רק באמצעות דיבור ברור, דוגמאות ציוריות והתלהבות כנה. המשתתפים הראו התעניינות אמיתית בדבריו של גיא והיו מרותקים במהלך ההרצאה כולה. כשהגיע שלב השאלות, הדיון היה ענייני וכמעט וגלשנו אל מחוץ למסגרת הזמן שהוקצבה.

IMG_4724

IMG_4725

IMG_4721

לפי דעתי, האירוע היה מוצלח ביותר ואני מקווה שנוכל לעשות זאת שוב כבר בחודש הבא.

עוד תמונות מהאירוע:

 

IMG_4712IMG_4713IMG_4714IMG_4719IMG_4726IMG_4747

גלעד

One Comment
  1. לא נותר לי אלא להצטרף לסיכומך: ערב מהנה, מחכים, מרחיב אופקים ונותן חומר למחשבה. כל הכבוד על הביצוע המוצלח!

התגובות סגורות.